Bluesky’nin Davet Yöntemi Gerçekten Etkili mi?
Sosyal medya platformları yeni şeyler deniyor gibi görünse de, bundan sadece birkaç yıl önceydi. kulüp binası , davetli kullanıcı kabul ederek dikkatleri üzerine çekmişti. Birçok kişi bu tür şeyleri ilk kez görmüş olsa da aslında DavetiyeylePlatform alım tekniğini 2000’lerin başına kadar takip edebiliriz.
Ancak yazı boyunca ilerledikçe, bu sistemin bir zorunluluktandoğumda, zamanla, deyim yerindeyse, krizin fırsata dönüşmesiyle. araç olmak getirildi. Şimdi lafı daha fazla uzatmadan kısaca söz konusu işlemin kullanıldığı yerler, artıları ve eksilerine geçelim.
Davet yöntemini 2004’te bile görebiliriz. Bir Türk yazılımcıdan.
Google’da çalışmak orkut Büyükkökten , Google araçları ve sunucularından bağımsız olarak geliştirilen ve daha sonra oldukça sağlam bir kitle yakalayan ve kısmen Google’a ait olan orkut platformunu sessizce yayına almıştı. Ancak platform, Google gibi milyonluk ev sahibiYapacak kadar büyük değildi.
Bu nedenle kullanıcılar davet yoluyla platforma alındı.
Milyonlar bulunamasa da sistem 200-300 bin kişi bir ev tutabilecek durumdaydı. Google bu siteyi farklı bir sunucuda farklı araçlarla geliştirildiği için ne yazık ki geliştiremedi. Orkut, 10 yıl sonra, çünkü Gmail ve Google+ gibi daha güvenli ve ‘daha yakın’ projeler var. 2014’te kapandı.
Bu süreçte Facebook zaten ortalığı kasıp kavuruyordu.
orkut’tan 2 hafta sonraGelişmekte olan ve öncelikli olarak Harvard Üniversitesi için özel olarak geliştirildi Facebook, davetle bir noktaya gelmiş, ardından yavaş yavaş büyüyerek Google’ı gölgede bırakmıştı.
Davet konusu, insanları bugün olduğu gibi ve ister istemez her zamankinden daha fazla heyecanlandırmıştı. daha fazla dikkat çekmişti. O zamandan beri Facebook çok büyük adımlar atarak şubedeki hacmini genişletti.
Google tarafında ise Gmail ve Google+ hizmetleri davetiye ile çalıştıkları için ilgi gördü.
Beta testine katılan bireylere zaman zaman farklı kişilere gönderebilecekleri davetiyeler verildi. Gmailplatformun heyecanını farklı bir çıtaya taşırken kullanıcı tabanının da hızla büyümesine neden oldu.
2011’de ise Google+ , departmana getirdikleriyle adından söz ettirdi, hatta Facebook’ta endişe çanlarının çalmasına neden oldu. Daha sonra kapatılacak olmasına rağmen Google’ın bu hizmetine davet yoluyla erişilebilmesi o dönemin heyecanının çok kısa sürede ikiye katlanmasını sağladı.
Örneğin birçok hizmetten sonra 2020’de Clubhouse çıktı ve ortalığı sarstı.
İçeri giremeyenlerin merakı ve içeridekilerin yaptığı paylaşımlar, kulüp binası Çok kısa sürede gündemde olmasını ve uzun süre trendlerde kalmasını sağladı. Bu bağlamda, bir yandan Bu nedir?Bir yandan merak ederken bir yandan da davetiye bulmanın yolunu arıyorduk.
Ancak tam Clubhouse etkisini kaybetmek üzereyken Bluesky ortaya çıktı:
Eski Twitter Yöneticisi Jack Dorsey Davetiyeniz yoksa, tarafından yüklenen uygulamayı yükleseniz bile giriş yapamazsınız. Bu yönüyle de daha önce de bahsettiklerimizi bekleyen Bluesky, insanlar arasında heyecanı giderek artırıyor ve adından söz ettiriyor.
Hakkında sınırlı bilgiye sahip olmak bu heyecana neden olabilir. katlamak için sebep olur. Platformla ilgili gelişmeleri web sitemizde göreceksiniz. Şimdi gelelim asıl konumuza:
Orkut’ta olduğu gibi bir zorunluluk yokken davetle kullanıcı almak iyi mi kötü mü?
Bu formül, heyecan yaratmanın ötesinde faydalar sunar. Örneğin, çalışma halka açıklanmadan önce geliştirilebilir.
Çünkü daha son kullanıcıya açılmadan, sorunları bildirerek uygulama halka açıldığında sorunlar ortadan kalkar ve uygun geri bildirim alma potansiyeli artar. Bu yüzden konuyla ilgili endüstridenbireyler ilk etapta uygulamaya erişim kazanır.
Tabii heyecan kısmını da atlamamak gerekiyor.
Az önce bahsettiğimiz örneklerden de görebileceğiniz gibi davetler genel olarak kitlelerde merak uyandırır. Bu, uygulamanın iyi olup olmadığı tam olarak bilinmediğinde günün sonunda aşırı abartılı olmasına izin verir. pasif PRgörevi görür.
Tecrübeli kullanıcıların seçilmiş olması da verimli bir beta test imkanı sağlıyor.
Bu sayede şirket işini bırakmadan önce hem dönüşlerleAynı zamanda branşında yetkin kişilerin bu hizmete değer vermiş olmasının verdiği güvenle rakiplerine göre avantajlı bir şekilde hayata başlar.
Ancak süreç herkes için o kadar iyi gitmeyebilir.
Şimdiye kadar hep heyecan dedik. Peki ya bu durum yönetilemezse?
Oyun dünyasında sıklıkla gördüğümüz gibi, birçok sistem vaatlerini yerine getiriyor. yapamayacak şekilde görünüyor ki. Bunun nedeni işin korkunç olması değil, yarattığı heyecanın kendi kapasitesini aşmasıdır. Eser göründüğünde, kullanıcı onu hızla kaybetmeye başlayabilir.
Davet ile katılımdan kaynaklanan ilk ‘özel’lik duygusu ortadan kalktığında, platformun sahip olduğu özellikler kaybolabilir.
birçok insan kulüp binası Davet prosedürünü kullanmak dışında platform hakkında başka bir bilgisi yoktur. Herkese açıldıktan sonra ne olduğu konusunda heyet olmaktan çok kapanışıyla gündemde olan bir platform. Kullanıcıları kaybetmemek için.Çok çaba gerektirecek.
Ayrıca geniş çaplı bir ekibin konusu değilse bu kapalı süreç oldukça yorucu olacaktır.
tabii ki burada geliştiriciler hakkında Yorgunluktan bahsediyoruz. Çünkü hataların anında düzeltilmesi için beta testi gibi süreçler, uygulamayı standart olarak yayınlamaya kıyasla normalden daha yorucu olacaktır. çok daha yoğunolacak.
Son olarak, editörün bu konudaki görüşü:
Peki bu konudaki düşünceleriniz nelerdir? Söylediklerime katılıyor musunuz yoksa bu bahis hakkında farklı görüşleriniz mi var? Yorum bölümünde tartışalım.